A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Городищенської міської ради Черкаської області

Інформатика

Методичні рекомендації щодо викладання інформатики у 2022/23 навчальному році

 

Посібник з мови програмування C#

Посібник з мови програмування C#

Мова C# - збірник завдань

Мова C# - збірник завдань

Навчальна програма

Воєнна дистанційка

якщо до карантинної дистанційки життя мене ще якось готувало, то до воєнної – взагалі ні. але ж і карантинна дуже відрізнялась від “чистого” дистанційного та змішаного навчання. а воєнна – тим більше має свою специфіку.

по-перше, уймімся з програмами, підручниками і контрольними. от просто уймімся. програми можна було міняти і в мирний час, а зараз – і поготів. все, що зараз непідйомне з будь-якої причини – відтерміновується до зручнішого моменту. причому непідйомне для будь-якого учасника процесу – і всі решта приймають це як даність. все потім.

по-друге, повторюємо теми, які зараз особливо актуальні (це не колись пригодиться в житті, а прямо вже) : безпека, медіаграмотність, критичне мислення, громадянська свідомість та відповідальність. от те, що вчили – повторили, додали нинішніх акцентів.

по-третє, даємо можливість виразити думки та емоції – створюючи інформаційні продукти різних видів і типів: від картинок і мемчиків до програмних проектів, від презентацій до вебсторінок. з фокусом на безпеку, майбутнє, захист, взаємопідтримку, глобальну солідарність і т.п.

по-четверте, вміння вчитися. воно як було, так і є ключовим для навчання (Ваш кеп). тому вчимося, вчимося вчитися, вчимося вчитися ефективно. в ті проміжки часу, коли в першу чергу безпечно, хоча б відносно. не за розкладом – ну і в баню його, чи за кораблем, неважно. а за потребою, за покликанням, за бажанням. максимальна доступність навчальних матеріалів у різних форматах: нагадати де електронні версії підручників, де відео-уроки живуть, де можна попрактикуватись, де можна задати питання. а далі – самі, любі, самі! ми ж не москалі, у нас Класрум не забанений 

Інформатика навесні 2022

Йти за програмою – не надто розумне рішення в час критичних змін. Ми не можемо не реагувати на те, що відбувається навколо. Тому цілком логічно змістити основний фокус навчання, зокрема інформатики, на безпеку, критичне оцінювання інформації та цифрове громадянство. Ті речі, які зараз є найкритичнішими та найважливішими.

Взагалі, ці теми і так присутні в курсі інформатики. Зараз саме час до них повернутися, повторити, додати актуальні акценти.

Учні початкової школи вчилися шукати і оцінювати інформацію з інтернету. Можна продовжити – наприклад з допомогою книги “Ніта. Ховайтесь, фейки світу“, яка доступна онлайн, або гри Медіазнайко.

Учням середніх класів можна запропонувати поміркувати про власний цифровий слід, безпечну присутність в соціальних мережах та ризики поширення інформації (у нинішніх обставинах – військового характеру. але маньяків ніхто не відміняв…). Для цього згодиться зошит Web We Want (Інтернет, який ми хочемо).

Старшим і досвідченішим учням можна запропонувати пройти онлайнові курси на спеціалізованих платформах. В першу чергу – орієнтовані на молодь та підлітків ФактчекVerifiedМедіаграмотність у часи пандемії (і пост-пандемії теж), Години медіаграмотності, а також Цифрові права та безпека для дітей (доступний як окремі відео на YouTube-каналі). Або поекспериментувати з ботом: https://texty.org.ua/d/manipulator-game/

Є також матеріали, більше призначені для вчителів та докладнішого опрацювання: Медіадрайвер, курси Захист персональних данихІнформаційна гігієна. А ще Портали медіаосвіти і медіаграмотностіЦентр кращого інтернету і посібники із цифрового громадянства й безпеки від Google та посібник з освіти у сфері цифрового громадянства від Ради ЄвропиФейк ≠ факт і Зарядка з медіаграмотності

Спектр матеріалів був би неповний без паперових книг, хоча їх у нинішніх умовах роздобути складніше. Але якщо раптом є можливість, варто скористатись “Історією брехні. Як ми обманюємося” від Марини Кафтан або перекладною “Життя онлайн. Як уберегтися від кібербулінгу, вірусів та інших халеп в інтернеті” Луї Стовелла.

Докладний список посилань – нижче.

Для учнів 3-6 класу
Медіазнайко: https://www.aup.com.ua/Game/
Книга Ніта. Ховайтесь, фейки світу https://chytaimore.org.ua/wp-content/uploads/2021/12/Nita-block-200-200mm-roz_compressed-1.pdf

Для учнів 7-9 класів
Робочий зошит для підлітків the Web We Want (Інтернет, який ми хочемо)
http://www.webwewant.eu/documents/10180/945868/WebWeWant_youthUA.pdf/
Курс Цифрові права та безпека для дітей https://www.youtube.com/watch?v=1J3UnRfVkqQ
Бот Маніпулятор https://texty.org.ua/d/manipulator-game/

Курси EdEra
Фактчек: довіряй-перевіряй https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:VOXU-EdEra+FactCheck101+2018/about
Verified – онлайн-курс з медіаграмотності https://verified.ed-era.com/ua
Захист персональних даних https://study.ed-era.com/uk/courses/course/371
Години медіаграмотності https://study.ed-era.com/uk/courses/course/824

Курс Prometheus
Інформаційна гігієна. Як розпізнати брехню в соцмережах, в інтернеті та на телебаченні https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:Prometheus+IH101+2021_T3/course/

Курс Дія. Цифрова освіта
Медіаграмотність у часи пандемії https://osvita.diia.gov.ua/courses/mediagramotnist-u-casi-pandemii

МедіаДрайверhttp://mediadriver.online/book/

Для педагогів
Портал медіаосвіта і медіаграмотність http://medialiteracy.org.ua/
Посібник із цифрового громадянства й безпеки Google https://services.google.com/fh/files/events/bia_curriculum_2021_ua.pdf
Центр кращого інтернету https://betterinternetcentre.org/
Посібник з освіти у сфері цифрового громадянства https://www.schools-for-democracy.org/images/documents/1165/posibnyk_z_osvity_u_sferi_cyfrovogo_gromadyanstva_ua.pdf
Фейк ≠ факт https://filter.mkip.gov.ua/wp-content/uploads/2021/11/fake-or-fact-posibnyk-dlya-uchyteliv.pdf
Зарядка з медіаграмотності https://filter.mkip.gov.ua/wp-content/uploads/2021/08/zaryadka-z-mediagramotnosti.pdf

Паперові книги
Марина Кафтан. Історія брехні. Як ми обманюємося https://www.yakaboo.ua/ua/istorija-brehni-jak-mi-obmanjuemosja.html

Вхід для адміністратора