A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Городищенської міської ради Черкаської області

Початкова освіта

Методичні рекомендації щодо викладання в початкових класах у 2022/23 навчальному році

Щодо зарахування до 1-го класу закладів загальної середньої освіти Лист МОН № 1/4202-22 від 16.04.22 року

Наказ МОН від 13.07.2021 № 813 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти”завантажити

Лист МОН від 29.03.2022 № 1/3725-22 “Про організацію освітнього процесу в початковій школі в умовах воєнного часу” завантажити

Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року

ЩОДО СКОРОЧЕНОЇ ТРИВАЛОСТІ УРОКУ ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПРИМІРНОГО ПЕРЕЛІКУ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ ТА ОБЛАДНАННЯ НАВЧАЛЬНОГО І ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ДЛЯ НАВЧАЛЬНИХ КАБІНЕТІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Навчальні програми Нової української школи

Типові навчальні програми для початкової школи затверджені Колегією Міністерства освіти і науки 22 лютого 2018 року.

Освітянам пропонуються 2 типові освітні програми, кожна з яких розроблена відповідно до нового Закону України "Про освіту" та Державного стандарту початкової освіти. Педагогічна рада закладу самостійно обирає, за якою програмою буде проводити навчання, а керівник затверджує схвалену педрадою програму.

Освітні програми, що будуть розроблятися на основі типових, не потребують окремого затвердження Міністерством освіти чи центральним органом забезпечення якості освіти.

Школи самостійно визначають хід навчального процесу, орієнтуючись на формування ключових та предметних компетентностей учнів після закінчення навчального року.

Розроблені програми мають однаково визначені змістові лінії. Різниця між ними полягає у рівні інтеграції освітніх галузей до навчальних предметів. Ще однією відмінністю програм є очікувані результати навчання. За однією програмою їх визначають з розбивкою на 1-й та 2-й клас, за іншою - в кінці циклу (після 2-го класу).

До змісту програм входить пояснювальна записка, типовий навчальний план та перелік освітніх галузей. Також програмами визначені вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання, загальний обсяг навчального навантаження; коротко вказано відповідний зміст навчальних предметів чи інтегрованого курсу.

Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти:

Типові навчальні програми для закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин:

Модельна програма та навчальні матеріали

Тиждень 1: «Я — школяр»

Тиждень 2: «Мій/​наш клас»

Тиждень 3: «Мої друзі»

Тиждень 4: «Моє довкілля»

Тиждень 5: «Осінь»

Тиждень 6: «Я і моя батьківщина»

Тиждень 7: «Ми підприємливі — (осінній доброчинний ярмарок)»

Тиждень 8: «Техніка, яка допомагає»

Тиждень 9: «Ігри»

Тиждень 10: «Театр»

Тиждень 11: «Мода»

Тиждень 12: «Пригоди капельки»

Тиждень 13: «Зима»

Тиждень 14: «Таємниці космосу»

Тиждень 15: «Подорожуємо в часі»

Тиждень 16: «Зимові свята»

Тиждень 17: «Світ захоплень»

Тиждень18: «Я — мандрівник»

Тиждень 19: «Ми — дослідники. Ми — винахідники»

Тиждень 20: «Спорт»

Тиждень 21: «Мої улюблені книжки»

Тиждень 22: «Транспорт»

Тиждень 23: «Професії»

Тиждень 24: «Час/​як керувати часом?»

Тиждень 25: «Весна»

Тиждень 26: «Весняні свята. Великдень»

Тиждень 27: "Навіщо їсти"

Тиждень 28. Тема тижня: «Світ рослин»

Тиждень 29. Тема тижня: «Світ тварин»

Тиждень 30. Тема тижня: «Веселка»

Тиждень 31 «Моя родина»: додаткові матеріали та рекомендації

Тиждень 32 «Ми – українці. Ми – європейці»: додаткові матеріали та рекомендації

Тиждень 33 «Літо»: додаткові матеріали та рекомендації

 

Державний стандарт початкової освіти (текст)

Нова українська школа. Порадник для вчителя.

Концепція Нової української школи.

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України №1/9-451 від 23.08.2017 повідомляємо, що анімаційним, розважально-пізнавальним телеканалом ПЛЮСПЛЮС розроблено мультфільми та розмальовки до них для учнів 1-4 класів, які можуть бути використані при проведенні Першого уроку або під час навчання в загальноосвітніх навчальних закладах.

Рекомендуємо використовувати такі матеріали:

  1. Мультфільми: «Літак «Мрія», «Мапа», «Трембіта» (http://plus-plus.tv/dyvys/programy/programs/ce-nashe-i-ce-tvoye-356861.html);
  2. Мультфільми: «Дивовижні витвори природи – наші!», «Всесвітньовідомий танок Гопак –наш!», «Унікальні та знамениті на весь світ водойми – наші!», «Іграшка Зозулиця – наша!», «Знана у всьому світі вишивка – наша!» та інші (http://plus-plus.tv/dyvys/programy/multserial/ce-nashe-i-ce-tvoye-ochima-ditey-651302.html);
  3. Розмальовки:

 

Інформація про пілотне впровадження проекту нового державного стандарту загальної початкової освіти

ПЕРЕЛІК НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ,  
рекомендованих МОН України,  для реалізації варіативної складової навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня у 2017/2018 навчальному році" 

Навчальні програми для початкової школи

  1. Українська мова. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи(ОНОВЛЕНО)
  2. Літературне читання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2 - 4 класи (ОНОВЛЕНО)
  3. Математика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи (ОНОВЛЕНО)
  4. Інформатика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів (ОНОВЛЕНО)
  5. Природознавство. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи (ОНОВЛЕНО)
  6. Я у світі. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 3 - 4 класи (ОНОВЛЕНО)
  7. Основи Здоров'я. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи (ОНОВЛЕНО)
  8. Фізична культура. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи (ОНОВЛЕНО)
  9. Мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи (ОНОВЛЕНО)
  10. Образотворче мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи (ОНОВЛЕНО)
  11. Музичне мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи (ОНОВЛЕНО)
  12. Іноземні мови. Навчальні програми для 1—4 класів загальноосвітніх навчальних закладів та спеціалізованих шкіл (ОНОВЛЕНО)
  13. Трудове навчання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи (ОНОВЛЕНО)

Орієнтовні вимоги до оцінювання наказ МОНУ від 19.08.2016 №1009

Про проведення адаптаційного періоду для першокласників

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-72 від 28 січня 2014 року

Міністру освіти і науки, молоді та спорту
Автономної Республіки Крим,
начальникам управлінь (директорам департаментів)
освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій

Ректорам (директорам) інститутів
післядипломної педагогічної освіти

Керівникам загальноосвітніх
навчальних закладів та шкіл-дитячих садків

Про недопущення перевантаження учнів
початкових класів надмірним обсягом домашніх завдань

Міністерство освіти і науки України звертає увагу на недопущення перевантаження учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів та шкіл-дитячих садків надмірним обсягом домашніх завдань.

Обсяг домашніх завдань визначається згідно з Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПІН 5.5.2.008-01).

Так, у 1-му класі домашні завдання не задаються.

У 2-4 класах обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували: у 2-му класі – 45 хвилин; у 3-му класі – 1 години 10 хвилин; 4-му класі – 1 години 30 хвилин.

Акцентуємо увагу на правильному дозуванні домашнього завдання. Учителі повинні спланувати роботу такого об’єму і змісту, щоб учні не відчували перевантаження. Для цього необхідно враховувати зайнятість учнів з інших предметів у цей день, темп і ритм роботи учнів, стан їхнього здоров’я.

Завдання не повинні перевищувати об’єм пропонованої домашньої роботи. Недопустимим є перевантаження учнів завданнями, які містяться у додаткових посібниках, зошитах з друкованою основою: зафарбовування малюнків, складання схем, таблиць, виконання додаткових завдань і вправ, написання домашніх творів тощо.

Класному керівникові необхідно здійснювати сумарний підрахунок усіх домашніх завдань на той чи інший день відповідно до ДСанПІН 5.5.2.008-01 (сума всіх усних та письмових завдань з усіх навчальних предметів, включаючи іноземну мову, номери завдань, сторінки та ін.), їх об’єм і ступінь складності з урахуванням особливостей всіх учнів класу.

Завдання мають бути посильними для самостійного виконання учнями. Не можна пропонувати завдання на невідпрацьований матеріал, який не пояснювався на уроці, оскільки в такому випадку вся складність засвоєння навчального матеріалу переноситься з уроку на домашню роботу. Недопустимим є домашнє завдання з написання рефератів.

Домашні завдання не даються учням на вихідні, святкові та канікулярні дні.

Звертаємо увагу на те, що контроль та відповідальність за перевантаження учнів домашніми завданнями покладається на керівників навчальних закладів.

Заступник Міністра       Б. М. Жебровський

Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів (Лист Міністерства освіти і науки України від 29.10.07 № 1/9-651)

Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів

Вхід для адміністратора