Методика розробки дистанційних курсів
Тренінг “Методика розробки дистанційних курсів”
Мета: сформувати компетентності для створення власної моделі дистанційного курсу
Очікувані результати:
- аналіз вимог до дистанційних курсів
- методика вибору інструментів та дистанційних платформ
- аналіз методик коллаборації та формуючого самооцінювання в дистанційному курсі
- розробка власної моделі дистанційного курсу
Зміст
Вимоги і структура дистанційного курса
Аналіз прикладів
- Дистанційне навчання в ІППО
- КУБГ
- Платформа 2014 року ІППО
- Міжнародна українська школа
- Онлайн підтримка Вінниці
- Edera
- Прометеус
Матриця оцінювання електронного курсу (В. Кухаренко)
Структура ЕНК (електронного навчального курсу)
Експертиза ЕНК (електронного навчального курсу) в КУБГ
Завдання
- Завдання “Структура навчального курсу за дистанційною і змішаною формами навчання”
- Заповніть шаблон про свій курс “Шаблон для створення дистанційних курсів”
Інструменти і платформи
Інституційні чи відкриті ресурси (документ)
- Office 365 для навчальних закладів
- Google for Education
- Навчальний курс з Moodle
- Хмарний Moodle Приклад
- 12 сервісів для створення дистанційних курсів
- відкриті ресурси
- Як створити курс на Openedx (документ, відео) з курсу “Як створити масовий відкритий курс”
- Дистанційні сценарії для Microsoft Office 365
Завдання
- створити презентацію для майбутнього курсу і прикріпити до свого посту у Знайомство
- Назва
- Обсяг (в годинах)
- Мета, завдання, результати
- Платформа, інструменти
- Реалізація навчання (яким чином)
- Реалізація оцінювання (яким чином)
- Реалізація зворотнього зв’язку (яким чином)
- Реалізація співпраці (яким чином)
Корисні посилання
- Методичні рекомендації до переходу від дистанційних курсів старого формату до ЕНК
- Орієнтовні завдання для самостійної роботи у ВЕб
- Навчальний курс з Moodle
- Створення інтерактивного відео
- Стаття про безкоштовний ресурс для створення дистанційних уроків
- Створення он-лайн ігор
- Монтаж відео з інтернету (використання інтерактивних вставок: запитань, пауз, посилань та ін. )
- Створення нотаток для відео ( в потрібний час)
- Створення інтерактивних ігор, кросвордів
- Створення інтерактивних книг
- Бібілотека інструментів оцінювання
- Створення невеликих курсів на основі відеороліків з текстовим поясненням
- Ресурси для спільної візуалізації (дошки в Інтернет)
- Конвертор відео для он-лайн
- як створити інтерактивне відео
- Як можна організувати взаємооцінювання в Мудл
- Вебінар по організації інтерактивного навчання в Мудл
- Посібник “Організація ДН. Створення електронних навчальних курсів. тестів”
- Блог О. Пасічник “Дистанційне навчання інформатики”
- Дистанційний курс з безпечного Інтернет
- Популярні платформи з MOOC
- Платформа для проведення вебінарів /bigbluebutton
Література
- Монографія Кухаренко В.М. та соавторів “Теорія а практика змішаного навчання”
- Вишнівський В.В. Організація дистанційного навчання. Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів: навч. посіб. [Електронний ресурс] / В.В. Вишнівський, М.П. Гніденко, Г.І. Гайдур, О.О. Ільїн. — Київ : ДУТ, 2014. — 140 с. — Режим доступу : http://www.dut.edu.ua/uploads/l_786_40131752.pdf
- Воротникова І.П. Упровадження дистанційних технологій у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів: навч.-метод, посібник / І.П. Воротникова, С.В. Якубов. — К .: Київ, ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. — 140 с.